Enkele weken voordat de kinderopvang gaat starten neemt de mentor van uw kind contact met u op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek in de betreffende vestiging. Uw kind kan natuurlijk mee voor een proefmomentje op de groep.
Tijdens dit gesprek noteert de mentor enkele gegevens op het kennismakingsformulier en stelt vragen. Ook zal zij u wegwijs maken op de website en hoe u het gemakkelijkst contact met ons kan opnemen.
Het kennismakingsformulier wordt toegevoegd aan het kinddossier wat gedurende de periode dat uw kind door ons wordt opgevangen door de mentor wordt bijgehouden en jaarlijks met u wordt besproken. Bespreekpunten tijdens het kennismakingsgesprek zijn;
- De mentor stelt zich voor
- Mentor stelt zich aan u voor en informeert u over wat zij voor u en uw kind kan doen tijdens de periode dat uw kind bij ons verblijft.
- De mentor vraagt naar;
- het verloop van de zwangerschap en ontwikkeling van het kind tot nu toe.
- de voeding of borstvoeding (wanneer van toepassing)
- zindelijkheid van uw kind.
- het huidige dagritme en hoe wij dit kunnen inpassen in het dagverblijf.
- de school en de naam van de juf of meester.
- situatie op school (wanneer van toepassing)
- evt medische bijzonderheden
- de gegevens van uw huisarts.
- uw ID en controleert deze.
- Over de Konnect App.
- Hoe logt u in / activeert u uw account?
- het regelen van uw toestemmingen.
- het opbouwen en inzetten van service tegoeden
- het aanvragen van extra opvang.
- het regelen van een warme maaltijd en/of een maaltijd abonnement.
- hoe u communiceert met de groep en de groep met u.
- De mentor geeft informatie over:
- hoe meten wij onze kwaliteit; de verbetermeter.
- ons pedagogisch beleid en de protocollen
- de openingstijden en specifiek de breng en haaltijden
- de oudercommissie
- de meldcode.
- de klachtenregeling en geschillencommissie.
- Over telefonisch contact:
- Wij verzoeken u niet te bellen naar de vestiging voor vragen.
– Heeft u een vraag aan de groepsleiding? Dan gebruikt u de Konnect App. - Vragen over administratie, uw contract of bijv. de warme maaltijd stelt u via onze centrale whatsapp service
- Telefonisch contact met de vestiging is alleen voor nood situaties.
- Wij verzoeken u niet te bellen naar de vestiging voor vragen.
- Heeft u nog vragen aan de mentor?
- De mentor neemt alle tijd om u te woord te staan en eventuele vragen te beantwoorden.
De eerste keren dat u uw kindje komt brengen nemen wij extra tijd voor u en uw kind. Er staat altijd koffie en thee voor u klaar en u mag even rustig blijven zitten.
Vanaf 9:00 uur start ons dagprogramma en dan nemen alle ouders die er nog zijn afscheid.
We zwaaien u samen met uw kind uit en begeleiden uw kind daarna verder tijdens het programma.
Heeft u vragen en/of wilt u graag even horen hoe het gaat?. stuur dan een kort berichtje naar onze centrale whatsapp. (rechtsonderin uw scherm)
Dagindeling in onze vestigingen
Brengen: tot 9:00 uur
Halen: vanaf 16:00 uur
Wisseling van de dagdelen: 12:30 tot 13:00
Eet uw kind bij ons een warme maaltijd? dan kunt u halen vanaf 17:30 uur
Heeft u vragen of wilt u iets kwijt? U kan bij al onze pedagogisch medewerkers terecht
Rond de 3-de verjaardag van uw kind neemt de mentor van uw kind contact met u op om u te informeren over de BSO en de mogelijkheden bij onze BSO’s.
Wij bieden op meerdere plekken BSO aan en hebben onze vestigingen gekoppeld aan scholen in de buurt van de BSO. Soms is de BSO gevestigd in een school, in dat geval halen wij voor deze BSO geen kinderen op bij andere scholen.
Wanneer u meer wil weten over het doorstromen naar de BSO kan u dit altijd vragen aan de mentor van uw kind. U hoeft zich uiteraard niet opnieuw aan te melden. De mentor kan u goed informeren en regelt evt voor u de doorstroming.
Onderstaand de complete webinar over het voeren van een lastig gesprek met daarbij een samenvatting
geschreven door Aagje van Scheppingen
webinar oeps een lastig gesprek handout
Oeps een lastig gesprek (samenvatting)
optijd afmelden levert tegoed op.
- Tegoed kan u inzetten op gelijke dagen;
- dagopvang alleen in hele dagen
- BSOmiddag voor een BSOmiddag
- korte middag voor een korte middag
- lange middag voor een lange middag
- vakantie BSO alleen in schoolvakanties
- Tegoed is 30 dagen geldig na de afwezige dag en 30 dagen vooraf aan de afwezige dag
- Een aangevraagde extra dag (tegoed) binnen 30 dagen kan niet meer geannuleerd worden
- U heeft altijd 30 minuten ‘vergistijd’ om uw reservering ongedaan te maken.
snelle communicatie met de groep
- op de groep maken de medewerkers foto’s als daar toestemming voor is. Deze kunnen zij gelijk met u delen, dat is leuk als je als ouder aan het werk bent.
- ook berichtjes van de groep ontvangen en zelf iets schrijven kan.
Het is vanzelfsprekend dat het werk op de groep altijd voorrang krijgt en de medewerkers niet met alle ouders kunnen ‘chatten’ .
Dat gaat u ook niet zien. Noodzakelijke berichten worden gedeeld met u en als het kan zal de medewerkers reageren op uw vraag maar alleen als daar tijd voor is.
schriftelijke overdracht en belangrijke informatie
- Op de dag dat uw kind op de opvang is kan u voor het ophalen al een kort verslagje vinden dat u ook na het ophalen thuis nog even kan nalezen.
- Deze dagverslagen blijven voor u in de app staat tot 6 weken nadat uw kind de opvang heeft verlaten.
alles in één oogopslag
- De verstuurde facturen staan straks allemaal in de app verzameld ook uw jaaroverzicht vindt u hier terug.
De maandelijkse nieuwsflitsen gaat u straks ook terugvinden in de app. Deze worden gepersonaliseerd met foto’s.
Toestemmingen regelen
- U geeft uw toestemmingen opnieuw maar dan in de app.
- De app functioneert alleen als u dit heeft ingevuld en afgerond.
- Volg het startprogramma en u komt vanzelf de te nemen stappen tegen.
afmelden = tegoed opbouwen
- Door een afmelding te doen, bouwt u tegoed op.
- Tegoed is 30 dagen geldig na de afwezige dag en 30 dagen vooraf aan de afwezige dag
- U heeft altijd 30 minuten ‘vergistijd’ om uw reservering ongedaan te maken.
- Extra aanvragen / tegoed inzetten.
- voor extra opvang kan u tegoed inzetten (zie service tegoed)
- Wanneer u geen tegoed heeft of uw tegoed is verlopen wordt uw aangevraagde dag automatisch als extra gefactureerd.
- extra aanvragen dienen voor 21:00 uur de dag vooraf aangevraagd te worden
- U heeft altijd 30 minuten ‘vergistijd’ om uw reservering te annuleren
Contact formulier
"*" geeft vereiste velden aan
[gravity_forms_styler id=”21324″]
Dan hebben wij wat voor jou!
Wij willen jullie graag meer betrekken bij het vinden van nieuwe medewerkers. Wij denken dat we met jullie hulp sneller een nieuwe collega kunnen vinden die goed binnen de organisatie past.
Als jij actief jouw netwerk benadert voor de vacatures binnen onze organisatie willen wij jou daar graag voor belonen want als jij er persoonlijk voor zorgt dat iemand uit jouw netwerk onze teams komt versterken, kom je in aanmerking voor een bonus;
- Bij het aandragen van de eerste nieuwe medewerker €500 netto
- De tweede nieuwe medewerker binnen één kalenderjaar €1.000,- netto
- De derde nieuwe medewerker binnen één kalenderjaar €1.500,- netto
- De vierde nieuwe medewerker binnen één kalenderjaar €2.000,- netto
- De vijfde nieuwe medewerker binnen één kalenderjaar €2.500,- netto
Dit zijn de voorwaarden
- Jij levert voorafgaand aan de sollicitatie bij Ellen van Echteld de gegevens aan van de kandidaat die door jouw toedoen geïnteresseerd is in één van onze functies.
- Jouw kandidaat geeft zelf tijdens het sollicitatiegesprek aan door jouw te zijn getipt.
- Jij maakt op geen enkele wijze deel uit van de besluitvorming over aanname van jouw kandidaat.
- Wanneer vervolgens met jouw kandidaat een arbeidsovereenkomst af wordt gesloten en de proeftijd wordt succesvol afgerond dan kun je bovengenoemde bonus met de eerstvolgende salarisbetaling tegemoet zien.
Gebruik het formulier op de pagina.
(sluit dit venster op het X en vul het volledig in en verstuur als u een plaatsing wil regelen)
Na ontvangst wordt uw aanvraag in behandeling genomen en wanneer wij u een aanbod kunnen doen ontvangt u binnen enkelen dagen een offerte per mail. (check ook uw spambox!)
De offerte is 14 dagen geldig vanaf offerte datum, daarna vervalt het aanbod.
U kan de offerte thuis op uw PC ‘ondertekenen’, daarmee is het contract gesloten en is de kindplaats definitief voor u gereserveerd.
meer uitleg over de offerte, het contract en betalingen vindt u bij veel gestelde vragen
Daarna gaat de kinderopvang starten. Voordat u uw kind naar de opvang brengt wordt er een kennismakingsgesprek gepland.
* Wij adviseren u bij interesse het plaatsing formulier volledig in te vullen en in te sturen. Alleen dan kunnen wij u informeren over de actuele plaatsing mogelijkheden.
* Momenteel is het erg druk met plaatsing aanvragen en daardoor kan het in sommige gevallen langer duren voordat u van ons een reactie ontvangt.
Testen doe je HIER.
Bespreek de uitkomsten met jouw leidinggevende zodat wij je kunnen helpen bij deze ontwikkeling.
Een goede relatie met de pedagogisch medewerker is de basis om het kind waarden en normen te leren die buiten de gezinssituaties voorkomen. Centraal hierbij staat een positieve benadering. Onze pedagogisch medewerkers leren de kinderen respectvol met elkaar om te gaan en elkaar de ruimte te geven om te zijn wie ze zijn. Op deze manier zijn kinderen klaar voor de grotemensenwereld.
Samen met onze pedagogisch medewerkers stimuleren wij het kind om zich te verplaatsen in een ander, anderen te helpen en conflicten te voorkomen en op te lossen. Op deze manier bouwen we samen bouwen aan positieve interacties. Het kind leert steeds meer over zichzelf en over anderen in interactie met zijn/haar omgeving
Kinderen werken samen met onze pedagogisch medewerkers aan het ontwikkelen van hun persoonlijke competenties, zoals flexibiliteit, zelfstandigheid en creativiteit. Door de kinderen het vertrouwen te geven om zelf op ontdekking te gaan werken ze aan hun zelfstandigheid. Dit doen zij door de kinderen aan te moedigen, complimenten te geven en als het even niet lukt te stimuleren om het nog eens te proberen. Door de kinderen zelf problemen op te laten lossen groeien ze op tot de unieke mens die hij/zij wil zijn.
Fysieke veiligheid gaat verder dan het bieden van een veilige, gezonde en hygiënische omgeving. Het betekent ook de kinderen van jongs af aan begeleiden en stimuleren bij het ontwikkelen van vaardigheden waarmee zij zichzelf tegen letsels kunnen beschermen. Ouders/verzorgers verwachten van ons dat wij ervoor zorgen dat het dagverblijf veilig is voor hun kinderen. Een groot gedeelte van veiligheidsrisico’s is voorspelbaar, maar een gedeelte is ook onvoorspelbaar. Villa Kakelbont Kinderopvang voldoet aan de wettelijke en voorspelbare eisen in het kader van veiligheid, gezondheid en hygiëne, terwijl zowel pedagogisch medewerkers, leidinggevende als directie zich volledig bewust zijn van het gevaar van de onvoorspelbare risico’s. Onze protocollen veiligheid, gezondheid en hygiëne beogen de basisveiligheid te garanderen en de onvoorspelbare risico’s zoveel mogelijk te voorzien en weg te nemen voor zowel kinderen als onze medewerkers. De protocollen zijn voor medewerkers en COC te lezen op onze besloten pagina van onze website. Ouders kunnen deze op verzoek in lezen. In deze paragraaf gaan wij in op welke manier wij veilige, gezonde en hygiënische dagopvang bieden waarbij de gedachte is alles zo veilig mogelijk te maken als nodig.
Het bieden van emotionele veiligheid is noodzakelijk voor een optimale ontwikkeling van kinderen, zowel van persoonlijke als van sociale competenties. In basis werken wij aan de emotionele veiligheid door:
- Een positieve en ontspannen groepssfeer, voorspelbaarheid in de dag structuur en duidelijk te zijn over wat wel en niet mag en waarom;
- Aandacht hebben voor dingen die gebeuren die onveilig voor je kind voelen, zoals nieuw zijn in de groep of de spanning van een onrustige groepssfeer;
- Goed te kijken en te luisteren naar je kind. We zien wat een kind leuk of lastig vindt door oogcontact te maken of vragen te stellen. We spelen in op emoties, maar geven het kind ook de ruimte om eigen emoties te ontdekken;
- Sensitiviteit; de pedagogisch medewerker is zich bewust en responsief ten aanzien van de individuele behoeften en het emotioneel functioneren van kinderen. De pedagogisch medewerker beschikbaar is als een veilige basis (om troost, geruststelling en aanmoediging te bieden).
- Te werken met vaste vertrouwde stamgroepen waarbij elke dag minimaal één vaste pedagogisch medewerker aanwezig is in een eigen vaste ruimte;
- Te werken volgens een dagindeling die zorgt voor structuur waardoor het kind het dagritme gaat herkennen en zo veiligheid ervaart die het nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen;
- Te zorgen voor een goede samenwerking met ouders, zodat we een brug slaan tussen het kind op de groep en de thuissituatie.
- Ervoor te zorgen dat kinderen kunnen wennen als ze nieuw zijn, als ze naar een andere groep gaan of gebruik gaan maken van een andere opvangsoort.
- Te zorgen voor een goede overdracht met school.
Wij kiezen ervoor om structureel de gezondheid en de gezonde leefstijl van kinderen te stimuleren. Hierin nemen wij onze rol serieus. Ouders vertrouwen hun grootste bezit, namelijk hun kinderen, aan ons toe. Dat geeft ons de verantwoordelijkheid er alles aan te doen, om hen in een gezonde situatie opvang te bieden en doelmatig te reageren bij ziekte.
Gezonde kinderopvang
Villa Kakelbont Kinderopvang speelt, net als ouders, een rol bij het aanleren van een gezonde leefstijl bij kinderen. Het goede voorbeeld geven en structureel de gezondheid van kinderen bevorderen heeft een groot effect. Gezonde voeding en bewegen zijn twee belangrijke aspecten die binnen onze organisatie al vorm hebben gekregen. Maar wat ons betreft kan het nog gezonder.
Bewegen
In de 1e maanden van het leven wordt de basis voor een goede motorische ontwikkeling gelegd. Een kind leert vele bewegingen onder de knie te krijgen door veel en gevarieerd te bewegen. Bij het leren van taal is bewegen ook belangrijk. Begrippen als onder, boven, over, achter, links en rechts leren kinderen alleen door deze begrippen bewegend zich eigen te maken. Kinderen die veel (buiten) spelen groeien gezonder en evenwichtiger op. Deze kinderen herstellen sneller als ze ziek zijn, hebben relatief minder kans op ongevallen en zijn mentaal sterker. Ze lopen dus minder gezondheidsrisico’s.
Lekker naar buiten
Bij Villa Kakelbont Kinderopvang gaan we elke dag naar buiten met de kinderen. Natuurlijk als de zon schijnt en er een fijn briefje waait. Maar zeker ook wanneer het buiten iets harder waait, regent, sneeuwt of berekoud is. Kinderen vinden het vaak juist leuk om dan naar buiten te gaan.
Onze dienstverlening komt voort uit de wensen van u als onze klant.
Wij vinden dat de continuïteit van onze organisatie afhankelijk is van de tevredenheid van u als onze klant, de ouders van de kinderen. Ouders geven dagelijks aan wat zij van onze organisatie en onze medewerkers verwachten. De verwachtingen worden gewekt door ons beleid, het vestiging specifieke pedagogisch werkplan, onze website en de periodieke communicatie met ouders. Op deze manier bieden wij meer dan alleen kinderopvang; bij ons komt jaarlijks de fotograaf langs en is het mogelijk elke dag een verse, warme maaltijd te eten.
Wij meten uw tevredenheid
Elke dag doen wij ons uiterste best voor ‘onze’ kinderen en hun ouders. Helpt u ons de kwaliteit van onze opvang nog beter te maken?
Wij meter continue uw tevredenheid via Verbetermeter.nl en ontvangen graag uw tips!
We beseffen dat wij niet de enige organisatie zijn van wie u verzoeken voor een tevredenheidsmeting in uw mail krijgt. Maar het gaat hier om meer dan alleen uw waardering. De continue meting geeft u de mogelijkheid uw mening te geven over de opvang van uw kind(eren). Zo helpt u ons waar mogelijk verbeteringen aan te brengen. Wij hopen dus dat wij op uw medewerking mogen rekenen. Zodat we met elkaar kunnen zorgen voor de beste opvang voor uw kind(eren).
Welbevinden is de mate waarin een kind zich fijn en prettig voelt, tevreden is. Bepalend voor de mate van welbevinden zijn lichamelijk en geestelijk gezondheid en de omstandigheden waarin een kind leeft. Samen met onze pedagogisch medewerkers werkt het kind aan het ontwikkelen van persoonlijke competenties, zoals zelfstandigheid, flexibiliteit en creativiteit. De kinderen gaan zelf op ontdekking en worden hierin gestimuleerd. Ze geven het vertrouwen aan het kind, geven complimenten en stimuleren om het nog eens te proberen wanneer het even niet lukt. Het kind groeit op tot de unieke individu die het wil zijn door dat wij ze leren om zelf problemen op te lossen.
Wij stimuleren het kind om, met hulp van onze pedagogisch medewerkers, zich te verplaatsen in een ander, anderen te helpen en conflicten te voorkomen en op te lossen. Zo bouwen we samen we aan positieve interacties. Het kind steeds meer over zichzelf en over anderen in interactie met de omgeving.
Om zorgeloos te kunnen spelen, leren en ontwikkelen is een veilig omgeving voor uw kind erg belangrijk. Wij bieden uw kind een veilige omgeving om in op te groeien, zowel emotioneel als fysiek. Tegelijkertijd ondersteunen en stimuleren wij kinderen in groeien, wijzer worden, steeds meer te ontdekken en zelfstandig doen. Dat doen we door:
- Kinderen af te schermen van grote risico’s
- Kinderen te leren omgaan met kleinere risico’s
- Kinderen te prikkelen en uit te dagen in hun ontwikkeling
Op onze dagverblijven zorgen wij er natuurlijk voor dat de ruimtes, kasten en materialen schoon zijn. Ook onze pedagogisch medewerkers dragen zorg voor persoonlijke hygiëne, zien er verzorgd en wij zorgen ervoor dat het eten wat wij verstrekken, zoals het fruithapje, de lunch, flesvoeding of afgekolfde moedermelk en de warme maaltijd, hygiënisch wordt bereid en bewaard.