Aanmeld procedure

aanvraag insturen

U meldt uw kind aan door het aanvraag formulier volledig in te vullen en te versturen.
Na ontvangst wordt uw aanvraag in behandeling genomen en wanneer wij u een aanbod kunnen doen ontvangt u binnen enkele dagen een offerte per mail. (check ook uw spambox!)
Dit aanbod is 14 dagen geldig na verzenddatum, daarna vervalt het aanbod. U kan deze 14 dagen bijvoorbeeld gebruiken om een keertje te komen kijken.  Daarvoor pland u een rondleiding in dmw whatsapp (zie hieronder)

U kan het aanbod thuis op uw PC ‘ondertekenen’ voor akkoord. Daarmee is het contract gesloten en is de kindplaats definitief voor u gereserveerd.
-meer uitleg over de offerte, het contract en betalingen vindt u bij veel gestelde vragen

Kom kijken!

U bent van harte welkom om onze vestigingen te komen bekijken. Wij maken graag tijd voort u en beantwoorden al uw vragen.

Het Kennismakingsgesprek

Enkele weken voordat de kinderopvang gaat starten neemt de mentor van uw kind contact met u op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek in de betreffende vestiging. Uw kind kan natuurlijk mee voor een proefmomentje op de groep.
Tijdens dit gesprek noteert de mentor enkele gegevens op het kennismakingsformulier en stelt vragen. Ook zal zij u wegwijs maken op de website en hoe u het gemakkelijkst contact met ons kan opnemen.
Het kennismakingsformulier wordt toegevoegd aan het kinddossier wat gedurende de periode dat uw kind door ons wordt opgevangen door de mentor wordt bijgehouden en jaarlijks met u wordt besproken.

  • De mentor stelt zich voor
    • Mentor stelt zich aan u voor en informeert u over wat zij voor u en uw kind kan doen tijdens de periode dat uw kind bij ons verblijft.
  • De mentor vraagt naar;
    • het verloop van de zwangerschap en ontwikkeling van het kind tot nu toe.
    • de voeding of borstvoeding (wanneer van toepassing)
    • zindelijkheid van uw kind.
    • het huidige dagritme en hoe wij dit kunnen inpassen in het dagverblijf.
    • de school en de naam van de juf of meester.
    • situatie op school (wanneer van toepassing)
    • evt medische bijzonderheden
    • de gegevens van uw huisarts.
    • uw ID en controleert deze.
  • Over de Konnect App.  
    • Hoe logt u in / activeert u uw account?
    • het regelen van uw toestemmingen.
    • het opbouwen en inzetten van service tegoeden
    • het aanvragen van extra opvang.
    • het regelen van een warme maaltijd en/of een maaltijd abonnement.
    • hoe u communiceert met de groep en de groep met u.
  • VE Peteropvang
    • Uitleg over Ve & aanpak ( piramide, communicatie, thema’s, boekjes lezen, optrekken met thuis in taal, mozaïek, etc. )
    • Mentor geeft uitleg over het dagritme op de VE groep
    • Mentor bespreek de verwachtingen richting ouders:
      • 2 keer per jaar gesprek over voortgang kind
      • Hoge ouder betrokkenheid; wat houdt dit in?
      • Afspraken voortgang kind; hoe doen wij dat?
      • Doorlopen van de toestemmingen en het bespreken van het belang van een overdracht aan school
    • De Mentor vraagt de VE verklaring te mogen zien (Let op:  zonder mag er niet begonnen worden)
  • De SPORT-mentor geeft informatie over de SPORT-BSO: 
    • Op de SPORT BSO sporten de kinderen in sportkleding.
    • Klant zorg zelf voor een paar sportschoenen op de BSO.
    • Sport T-shirt en sporttas worden door de BSO beschikbaar gesteld
      • Deze tas en T-shirt blijven eigendom van de BSO en hangen aan de kapstok op de BSO.
  • De mentor geeft informatie over: 
    • hoe meten wij onze kwaliteit; de verbetermeter.
    • ons pedagogisch beleid en de protocollen
    • de openingstijden en specifiek de breng en haaltijden
    • de oudercommissie
    • de meldcode.
    • de klachtenregeling en geschillencommissie.
    • gebruik en borg van de toegangchip
      (indien van toepassing)

      • De klant vraagt toegangchip aan in betreffende vestiging
      • kosten zijn:€20 borg per chip
        (betaling gaat via centrale facturatie)
      • De klant krijgt borg terug wanneer hij/zij een correcte/onbeschadigde chip inlevert.
  • Over telefonisch contact: 
    • Wij verzoeken u niet te bellen naar de vestiging voor vragen.
      – Heeft u een vraag aan de groepsleiding? Dan gebruikt u de Konnect App.
    • Vragen over administratie, uw contract of bijv. de warme maaltijd stelt u via onze centrale whatsapp service
    • Telefonisch contact met de vestiging is alleen voor nood situaties.
  • Heeft u nog vragen aan de mentor? 
    • De mentor neemt alle tijd om u te woord te staan en eventuele vragen te beantwoorden

Start van de Kinderopvang

De eerste keren dat u uw kindje komt brengen nemen wij extra tijd voor u en uw kind. Er staat altijd koffie en thee voor u klaar en u mag even rustig blijven zitten.

Vanaf 9:00 uur start ons dagprogramma en dan nemen alle ouders die er nog zijn afscheid.
We zwaaien u samen met uw kind uit en begeleiden uw kind daarna verder tijdens het programma.
Heeft u vragen en/of wilt u graag even horen hoe het gaat?.  gebruik dan de Konnect App om met de groepsleiding te communiceren.
Wij vragen u met klem niet naar de vestiging te bellen!

Dagindeling in onze vestigingen
Brengen:  tot 9:00 uur

Halen: vanaf 16:00 uur
Wij bieden alleen hele dagen opvang.

Gaat uw kind naar de BSO en eet uw kind bij ons een warme maaltijd mee? Dan kan u halen vanaf 17:30uur

Heeft u vragen of wilt u iets kwijt?  U kan bij al onze pedagogisch medewerkers terecht

Van KDV doorstromen naar BSO

Rond de 3-de verjaardag van uw kind neemt de mentor van uw kind contact met u op om u te informeren over de BSO en de mogelijkheden bij onze BSO’s.

Wij bieden op meerdere plekken BSO aan en hebben onze vestigingen gekoppeld aan scholen in de buurt van de BSO en soms is de BSO gevestigd in een school, in dat geval halen wij voor deze BSO geen kinderen op bij andere scholen.

Wanneer u meer wil weten over het doorstromen naar de BSO kan u dit altijd vragen aan de mentor van uw kind. U hoeft zich uiteraard niet op nieuw aan te melden. De mentor kan u goed informeren en regelt evt voor u de doorstroming.

Als u uw mentor wil spreken hierover, kan u via de Konnect App een berichtje sturen.

Onze locaties